נקודות משפטיות חשובות לקמעונאים שמקימים חנות וירטואלית

צורת הרכישה של הלקוחות בהווה היא לא צורת מכירה דרידא כמו שהיה פעם, כיום הלקוח מחפש גם את חווית הקניה.

זו הסיבה ששנת 2017 הייתה שנת ה”פורמטים החדשים לקמעונאים. ” ענקית הטכנולוגיה אמזון הוציאה את החנות הראשונה ללא הקופות. המו”ל מארי קלייר נמצא בתהליך השקת חנות יופי יוקרתית על בסיס תוכן המגזין שלה וקמעונאים רבים ניסו טכנולוגיות מתפתחות כמו תוכנת זיהוי פנים ומציאות מדומה / חוויות מציאות מוגברת כדי לשפר את חווית הקנייה בחנויות הפיזיות ובחנויות הוירטואליות שלהם.

אך, אם כל הדברים הטובים והשיפורים מגיעות גם לא מעט סוגיות משפטיות חדשות . להלן עשרה נושאים המשפטיים המובילים שיש לקחת בחשבון :

  1. פרטיות

אוספים נתונים על הלקוחות באמצעים טכנולוגיים שונים? זיהוי פנים? מצלמות ? טופסי הרשמה וכו’ ? חייבם לבקש את הסכמת הלקוח ולהמנה ממצב שמפרים את הפרטיות שלו כאשר הוא מבקר בחנות פיזית או בחנות וירטואלית.

חשוב ליידע את הלקוח כי אתם אוספים נתונים לגביו ואף לנסח תנאי שימוש באתר החנות הוירטואלית שלכם וכן לפרסם מדיניות פרטיות כל שלא תהיו חשופים לתביעה על הפרת פרטיותו של לקוח או מבקר באתר.

  1. שכור את הצוות הנכון

ככל שהמורכבות של חווית הרכישה, הצורך באנשי מקצוע מתמחים זינק מחדש. זה לא משנה האם מדובר בחנות פיזית או חנות וירטואלית , הלקוח מצפה לקבל את החיית הרכישה המושלמת החל משלב הכניסה לחנות, דרך שירות הלקוחות ועד לתשלום.
יש לוודא שהצוות מחוייב למטרה זו.

  1. הגן על הקניין הרוחני שלך

וודאו שאתם מגינים על הקניין הרוחני שלכם, ביחוד בחנות וירטואלית אשר כל אחד יכול להכנס ולהעתיק חומרים. שמירה על הקניין הרוחני שלכם יכולה לעזור לכם בקידום בגוגל בכך שלא יהיה תוכן משוכפל והלקוח יזהה את הפירמה שלכם.

  1. שמרו על חוקי הפרסום

במידה ואתם מבצעים הגרלות, שמרו על כללי הגרלות תואמות לחוק ההגרלות. אם אתם משתמשים בקופונים, וודאו שיש לכם תנאי קופון מתאימים. תשמשו רק בתמונות עם אישור זכויות ושימו לב האם צריך להוסיף קרדיט לתמונה וכו’

  1. רשתות חברתיות

הזהרו מפרסומים לא הולמים ברשתות חברתיות ומלון הרע. לעולם אל תשוו בין החנות הוירטואלית שלכם לחנויות אחרות תוך שימוש בצילומי מסך או שמות.

והכי חשוב,

נסו ליצור פשטות בחנות הפיזית ובחנות הוירטואלית שלכם, המפתח למכירות היא הפשטות שבלייצר את הדרך הקצרה ביותר בין רצות הלקוח לרכוש ועד לקופה. הימנו מתהליכי רכישה מסובכים ומורכבים שיכולים להעלות הרבה שאלות שירחיקו ממכם את הרכישה של הלקוח.